Friday, September 18, 2009

Sekolah RPS Air Banun,Sekolah Praktikum




ERMM.... ASSALAMUALIKUM BERJUMPA KEMBALI.....
Ni berapa gambar yang boleh share dengan hampa semua.....keadaan sekolah Banun...
Sekolah ni ada semua kemudahan yang ada pada sekolah lain... bangunan dia infrastruktur dia,landskap dia..... suasana sekolah sungguh menceriakan.....tengok tuuu..


MAKLUMAT PENTING SEKOLAH
Sekolah ni mempunyai murid berdaftar 250 murid dan hampir 80% murid tinggal di Asrama Sekolah.Dua suku utama orang asli disini ialah JAHAI dan TEMIAR.90 % agama IslamStaff kat sini lebih kurang 19 0rang.Di sini tiada kemudahan elektrik..... semua kerja bergantung kepada tenaga generator...yang sangat terhad penggunaannya.....(JAM 8 Mlm-12 Mlm) dan air bergantung air lata/masyarakat yang selalu terputus bekalan di sebabkan hujan lebat,gajah sepak paip,dan tersumbat pasir......keadaan air yang selalu terputus...biasa kat sini...sampai 3 hari....masa ni la chegu aiza,abby, lid,mukhriz n pailang berkorban tenaga dan masa panjat bukit yang tinggi, kemudian berdepan dngan gajah serta seladang utk baiki paip... gajah macam lembu kat sini..ada lebih kurang 40 ekor gajah yang aktif (berlainan kumpulan ) dan 4 ekor harimau di kawasan ni....... besaq betoi pngorbanan chegu kat sini....harap Allah terima amalan lepa ni....




2 comments:

  1. Assalamua'laikum.saya bersyukur kerana masih ramai pendidik yang sanggup berkorban demi anak bangsa.syabas saya kalungkan.
    adakah saudara mempunyai maklumat lagi berkenaan dengan pendidikan di kawasan banun ini?

    ReplyDelete
  2. ya...sorry lambat reply..nanti saya buat satu post ttg air banun nii..

    ReplyDelete